Buikvet kwijtraken: Hoe behaal je dit snel en makkelijk? + Tips
Healthy Point.nl - Lees je Fit
Afvallen 17 december 2017
mm
thom 2 Comments

Snel afvallen? Maar heb je geen tijd en zin om lang in de keuken te staan? Dan zou dit voor jou dé oplossing kunnen zijn!

Ja! Ik wil snel afvallen!

Buikvet kwijtraken? In dit artikel vertel ik je wat je WEL en NIET moet eten, vertel ik je de meest gemaakte fouten bij het afvallen, en geef ik je tips over hoe je het behaalde resultaat kunt vasthouden. Lees snel verder!

Groente en fruitBuikvet is een van de meest hardnekkigste soorten lichaamsvet. Bij je buik komt het vet er als eerst aan en het gaat als laatst weg. Omdat het zo hardnekkig is geven mensen vaak na veel moeite de hoop op en kiezen ze ervoor om toch maar ongelukkig met hun lichaam te blijven.

Het is echter NIET nodig om ongelukkig te blijven met je lichaam. Er zijn veel effectieve manieren om het buikvet aan te pakken en er voorgoed mee af te rekenen.

In het onderstaande artikel geef ik je tips over wat je wel en niet moet eten en waarom, vertel ik je de meest gemaakte fouten, geef ik je tips over buikspier oefeningen en vertel ik je hoe je het behaalde resultaat vast kan houden zodat je lekker in je vel kunt blijven zitten!

Leer wat buikvet is en hoe je het aanpakt

Als je dit leest ben je waarschijnlijk niet tevreden met hoe je buik eruit ziet.
Buiten dat je het niet mooi vindt en niet blij bent met hoe je eruit ziet is het ook nog eens ongezond om teveel buikvet te hebben.

Dit lijken mij genoeg redenen om dat buikvet eindelijk aan te pakken (als je dit nog niet gedaan hebt) en er voorgoed mee af te rekenen!

Je hebt 2 soorten buikvet: Onderhuids vet en Orgaanvet:

Onderhuids vet: Dit is vet wat tussen je huid en je spieren zit. Dit vet is het vet wat je rond je taille vast kunt pakken.

Orgaanvet: Dit is vet wat rond al je organen zit. Dit vet heeft als functie dat het schokken van buiten af opvangt en hierdoor voorkomt dat deze organen beschadigd raken en het maakt hormonen in je lichaam aan.

Het orgaanvet is dus heel belangrijk om te hebben, maar het is ook belangrijk om hier niet teveel van te hebben! Het zelfde geld voor onderhuids vet.

Als je van deze vetten wel teveel hebt loop je risico om kanker en hart- en vaatziekten te ontwikkelen, ook kun je last krijgen van een hoge bloeddruk en een hoog cholesterol.
Slanke mensen met veel orgaanvet lopen net zo veel risico om deze problemen te ontwikkelen.

Hoe pak je het buikvet aan?

Hoe pak je het buikvet nou aan? Er zijn meerdere stappen nodig om het buikvet kwijt te raken.

Het is belangrijk om te bewegen

Beweging is belangrijk om zowel orgaanvet als onderhuids vet te verminderen, beweging hoeft niet perse in de sportschool. Je zou een stukje kunnen gaan wandelen, joggen, fietsen noem maar op!

Volgens fysiotherapeuten zou de trilplaat die veelal in de sportschool staat ook een goede aanvulling zijn op het verliezen van lichaamsvet.

Hardlopende man

Het is belangrijk om gezond te eten

Om af te vallen zijn er veel producten die je moet laten staan. Producten met veel suiker of vet zijn geen aanrader, er zijn helaas geen wondermiddelen die je buik kunnen laten verdwijnen als sneeuw voor de zon, maar gezond eten is heel effectief.

Ze zeggen niet voor niks: “Abs are made in the kitchen” .
Het is belangrijk om genoeg water te drinken, veel vezels te eten, neem als je bijvoorbeeld pasta gaat eten een keer volkoren pasta in plaats van de normale pasta.

Zo zou je ook veel groente en fruit kunnen eten, groente en fruit zijn heel effectief omdat ze vitamines en mineralen bevatten, maar ook veel water wat op zijn beurt ook weer effectief is voor de vet verbranding

Lees hier het artikel over waarom water zo effectief is bij het vet verliezen>>

Genoeg slapen

Genoeg slapen is belangrijk voor het verliezen van vet. Dit vanwege het verminderen van stress door goed uit te rusten. Iemand die 7 tot 8 uur per nacht slaapt heeft minder kans om meer orgaanvet op te bouwen dan mensen die te lang of te kort slapen.

Lees hier het artikel over waarom slaap zo belangrijk is bij het vet verliezen>>

Verminderen van stress

Stress is een grote vijand van een gezond en vitaal lichaam.
Stress zorgt voor een hogere aanmaak van het hormoon cortisol, dit hormoon zorgt voor een hogere aanmaak van orgaanvet.

Vraag vrienden en familie om je te helpen, probeer een keer yoga of meditatie. Als dit niks voor je is kun je altijd gaan sporten (Dit is dubbel zo effectief vanwege het ontspannende gevoel als je klaar bent en je hebt wat vet verbrand.)

3 van de meest gemaakte fouten bij het buikvet kwijtraken

Buikvet kwijtraken fout 1: voeding ontwijken

Mensen zagen vetten vaak als een dikmaker. Het is logisch dat mensen denken dat je minder vet moet eten als je juist vet wilt kwijtraken. Maar onderzoeken hebben uitgewezen dat de gezonde vetten zoals kokos-vetten en avocado-vetten juist bijdragen tot het vet verbranden.

vetten zijn ideaal om het hongergevoel weg te nemen. Dit vanwege het langere verteringsproces en vanwege de vele voedingsstoffen die vet bevat.

Er zijn natuurlijk ook slechte vetten zoals transvetten. Dus een hamburger is niet aan te raden!

Buikvet kwijtraken fout 2: Vet proberen te verbranden door cardiotraining

Veel mensen stappen op de hometrainer als ze vet willen verbranden, maar als je buikvet wilt kwijtraken is een cardiotraining niet de beste manier.

De hometrainer is niet per definitie slecht om vet te verbranden, want je verbrandt wel calorieën, maar zo’n cardio sessie zorgt ook wel voor andere problemen, voornamelijk bij langdurige cardiotrainingen.

•Het zorgt ervoor dat het hormoon cortisol in grote getale word aangemaakt. Cortisol reageert op de stress die vrijkomt in je lichaam tijdens zo’n langdurige cardiotraining en probeert de stress aan te pakken. Het hormoon cortisol leidt wel tot vetopslag in de buikstreek.

•Het testosteron neemt af. Testosteron is heel goed voor de vetverbranding. Niet alleen mannen hebben dit hormoon, ook vrouwen dragen het in zich en is hiermee dus heel belangrijk voor zowel mannen als vrouwen.

•Door de cardiotraining raak je ook minder gevoelig voor insuline, dit komt de vetverbranding ook niet ten goede.

Buikvet kwijtraken fout 3: Vet verbranden met buikspieroefeningen

buikspieroefeningen helpen je niet bij het verbranden van buikvet. Het zit namelijk zo: door middel van buikspieroefeningen train je de buikspieren, maar je hebt niks aan die buikspieren als er nog een laagje vet omheen zit.

Het is veel belangrijker om eerst je voedingspatroon aan te passen en als je al wat vet kwijt bent geraakt dan zou je kunnen overwegen om wat buikspier oefeningen te doen om het vel rond de buik wat strakker te krijgen en om de buikspieren wat meer volume te geven

Wat moet je wel en niet eten en waarom?

Wat moet je wel eten:

Een gezond voedingspatroon is nou eenmaal cruciaal voor een strak en gezond lichaam. Het is super belangrijk om al dat overtollige vet kwijt te raken. Als je een gezond voedingspatroon wilt dan moet je vooral vers eten. Verse groenten, vers fruit etc.

Producten die je bijvoorbeeld zou kunnen eten zijn:

-Groenten (spinazie, wortels, kool)
-Eieren
-Noten en zaden
-Wit vlees (zoals kip)
-Rood vlees (maar niet teveel!)
-Vis

Het mooie aan het eten van veel groenten is dat je deze oneindig kunt eten. Vooral groene groenten zijn belangrijk voor de vetverbranding.

Dat betekent natuurlijk NIET dat je nooit meer ongezond mag eten. Het is juist wel goed om af en toe lekker ongezond te eten. Zo zorg je ervoor dat je lichaam niet te veel gewend raakt aan de gezonde voeding en blijft je vetverbranding dus lekker actief en zorg je ervoor dat je, je voedingspatroon vol houdt.

Ik zou aanraden van de 7 dagen in de week, 1 tot maximaal 2 dagen ongezond te eten.

Paprika met water

Wat moet je niet eten:

Over het algemeen zijn de producten die je het lekkerst vindt, de producten die niet goed zijn voor de vetverbranding. Daarom is het ook zo’n uitdaging om dat buikvet aan te pakken.

Producten die je zou moeten vermijden (Of inspiratie voor je ongezonde dag):

-Alles waar te veel suiker in zit (zoals koek, snoep, chocolade etc.)
-Fast food (Vanwege de grote hoeveelheid zout en transvetten)
-Maar ook producten van witte bloem zoals gewone pasta zijn niet al te gezond vanwege de kleine hoeveelheid vezels waardoor dit niet goed verteerd.

Buikvet kwijtraken door middel van trainen TIPS

Het is niet nodig om direct een abonnement bij de sportschool aan te gaan, maar het kan natuurlijk ook geen kwaad.

Je kunt ook ‘slim’ bewegen. Je kunt bijvoorbeeld op de plekken waar je normaal gesproken met de lift gaat voortaan met de trap gaan. Je zult aardig wat calorieën verbranden als je bijvoorbeeld op je werk vaak van verdieping naar verdieping moet gaan en elke keer de trap neemt.

Je kunt, zoals hierboven al besproken, de fiets pakken in plaats van de auto, een stukje gaan wandelen of joggen, en je kunt gaan zwemmen.

Zwemmen is heel effectief omdat je hiermee heel veel spieren gebruikt.

Sportschool

Mocht je nu wel naar de sportschool willen, dan is het handig om krachttraining en cardiotraining te combineren.

Dit vanwege het feit dat de vetverbranding bij de cardiotraining in gaat na 20 minuten bewegen en dit is bij krachttraining slechts 5 minuten.

Ook is de sportschool ideaal om te zien dat jij niet de enige bent die last heeft van dat irritante buikje. Je zou bijvoorbeeld met andere mensen een groepstraining kunnen doen. Dit zou ook nog eens erg motiverend kunnen werken.

Ook kun je nog overwegen om de hulp van een personal trainer in te schakelen. Personal trainers zijn opgeleid om mensen te helpen met het behalen van hun doelen en weten als geen ander wat je het best kunt doen om je doel zo snel mogelijk te behalen, of het nou aankomen of afvallen is.

vrouw aan het sporten

Hoe kun je jou behaalde resultaat behouden?

Om het behaalde resultaat te behouden kan ik simpel weg zeggen dat je gewoon moet volhouden en van je veranderde eetpatroon je vaste eetpatroon moet maken.

Ook moet je doorzetten met het bewegen of naar de sportschool gaan.

Natuurlijk zijn er periodes zoals kerst, oud en nieuw of als je op vakantie bent dat je jezelf even kunt laten gaan. Maar zodra deze periodes afgelopen zijn, probeer dan je goede leefgewoontes weer op te pakken.

Meteen beginnen met het kwijtraken van jou buikvet?

Wil je nou meteen beginnen met het verbranden van jou buikvet? Dan raad ik je van harte de FitChef (Turbo) methode aan. Dit e-book is een van de meest effectieve programma’s op dit moment om jou zo snel en zo makkelijk mogelijk naar dat strakke buikje toe te helpen.

In dit e-book leer je alles over effectief vet verbranden en je leert altijd de beste keuzes te maken op het gebied van voeding.

Dit boek is voor alle mensen die het zat zijn om een maatje meer te hebben, mannen of vrouwen, jong of oud.

FitChef benoemd hun 5 sterkste punten:
1. Balans
2. Eenvoud
3. Smakelijk
4. Eiwitrijk
5. Betaalbaar

Je krijgt een niet-goed-geld-terug garantie. Zo kun je altijd je geld terug krijgen als het je toch niet bevalt.

Klaar met dat irritante buikvet? Ik heb voor jou de oplossing! Al meer dan 1500 mensen gingen je voor!

Ik wil een strakke buik!

2 reacties op “Buikvet kwijtraken: Hoe behaal je dit snel en makkelijk? + Tips

    1. mm
      Door thom

      Dankjewel Nikita! 👍

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *