Hoe krijg je een sixpack? 6 manieren om jou droom sixpack te ontwikkelen
Healthy Point.nl - Lees je Fit
Fitness 28 november 2018
mm
thom Geen reacties

Snel afvallen? Maar heb je geen tijd en zin om lang in de keuken te staan? Dan zou dit voor jou dé oplossing kunnen zijn!

Ja! Ik wil snel afvallen!

Veel mensen hebben veel moeite om een sixpack te creëren, terwijl dit helemaal niet moeilijk hoeft te zijn. er zijn geen ‘grote geheimen’, je moet enkel letten op 6 dingen. Wat deze dingen zijn vertel ik je in het onderstaande artikel.

Man met sixpackHoe krijg je een sixpack? Dit is een vraag die je veel tegenkomt. Het krijgen van een sixpack is geen groot geheim, het enige wat je moet doen is de 6 onderstaande voedings- en trainingstips opvolgen.

Tegenwoordig kun je er niet meer omheen. Je komt allerlei websites tegen die je beloven het ‘grote geheim’ te verklappen als het aankomt op het krijgen van een sixpack. Je ziet hier veel bekende websites tussen, maar helaas ook veel websites die je alleen een product proberen aan te smeren.

Tijdens je proces om die belangrijke buikspieren te krijgen, kun je makkelijk verstrikt raken in mooie marketing verhalen, video’s en flitsende reclames. Hierdoor is het bijna onmogelijk om nog te geloven wat écht werkt en wat niet.

Wat moet je nu doen?

Wat veel mensen, waaronder veel trainers over het hoofd zien, is het dieet. Het dieet is het belangrijkste onderdeel bij het ontwikkelen van een keiharde sixpack.

Ondanks wat mensen tegen je zeggen, of welk nieuw fat-burn supplement ontwikkelt is, is en blijft het dieet toch het belangrijkst. Ze zeggen niet voor niks: ‘Abs are made in the kitchen’, oftewel: Buikspieren zijn gemaakt in de keuken.

Al train je nog zo hard, wanneer je dieet niet klopt zul je nooit die mooie sixpack krijgen.

Het dieet is zelfs zo belangrijk dat het 90% van je resultaat in de sportschool bepaald, of je nu wilt afvallen of aankomen.

Een sixpack kun je niet krijgen door een of andere pil, gadget of bijzondere workout.

Geloof dus niet in de loze beloftes van louche websites of fitnessguru’s en concentreer je op de dingen die het verschil maken, zoals een strak voedings- en trainingsschema.

Waarom is een sixpack zo belangrijk?

De meeste mannen en vrouwen willen een sixpack omdat ze het mooi vinden, maar naast deze cosmetische reden zijn er ook nog andere redenen.

Het hebben van een sixpack heeft vaak ook een positieve invloed op het zelfvertrouwen en kan je zelfs gelukkiger maken.

Wat nog belangrijker is: je hebt een gezond lichaam. Wanneer je een sixpack hebt is de kans groot dat je goed op je voeding let en veel traint.

Vrouw met zelfvertrouwen

6 manieren om een keiharde sixpack te krijgen

Zoals ik in het begin al aangaf: het ontwikkelen van een sixpack is geen groot geheim, je zult alleen op een aantal dingen moeten letten. Doe je dit? Dan kan het bijna niet anders dat jij binnenkort met een keiharde sixpack rondloopt.

Hier komen de 6 belangrijke punten:

Eet genoeg eiwitten

Eiwitten helpt bij het opbouwen van droge spiermassa (spiermassa zonder vet), naast het opbouwen van spiermassa zorgt het ook voor een verhoogde vetverbranding. Van alle macronutriënten (eiwit, koolhydraten en vet) zorgt eiwit voor de hoogste vetverbranding.

Hierdoor is eiwit onmisbaar, je lichaam verbrand namelijk een hoop calorieën tijdens het verteren van eiwit.

Dit is de belangrijkste reden waarom professionele atleten een dieet volgen die vol zit met eiwitten. Dit geld voor zowel mannelijke als vrouwlijke atleten.

Wij als mensen, hebben allemaal eiwit nodig om te kunnen overleven, maar ook om lichaamsvet te kunnen verbranden.

Eet voldoende koolhydraten na je training

Veel mensen denken dat koolhydraten slecht zijn en je dik maken. Dit is een hardnekkige mythe die absoluut niet waar is.

Natuurlijk wordt je dik van te veel eten, maar dit geld voor al het voedsel. Maar natuurlijke granen of zetmeel uit bijvoorbeeld bruine rijst, havermout en zoete aardappel dragen zelfs bij tot het behalen van een sixpack. Zeker wanneer je deze binnen krijgt na je training.

Bord met pasta

Wanneer je koolhydraten eet na je training, heb je de minste kans dat het zich opslaat als vet.

Probeer goede porties koolhydraten en 2-3 eetlepels groenten bij elke maaltijd te eten. Hiermee voorzie je je lichaam van voldoende vitamine, minerale, antioxidanten en vezels die het nodig heeft om gezond te blijven functioneren.

Eet gezonde vetten

Het is belangrijk dat je naast koolhydraten en eiwitten ook voldoende gezonde vetten in je dieet zitten. Met gezonde vetten bedoel ik: vet uit  rauwe noten, vis olie, olijf olie en noten olie/boter.

Deze vetten zorgen er onder andere voor dat je insuline niveau stabiel blijft, dit is voor goed voor de vetverbranding en voornamelijk het buikvet. Ik zeg nu niet dat je jezelf helemaal vol moet gaan proppen met noten.

Ik wil alleen maar zeggen dat je niet bang hoeft te zijn voor vetten in je dieet. Tegenwoordig met alle negatieve verhalen over vetten en de grote hoeveelheid vetarme diëten geloof je al snel dat je geen vet meer moet eten. Het is zelfs zo dat je lichaam vetten MOET binnenkrijgen, zeker als je een goede sixpack en spieropbouw wilt.

Door eiwitten, groene blad groente, goede koolhydraten en vetten te combineren geef je je vetverbranding een boost en zul je voor dat je het weet 24/7 vet verbranden.

En dit heb je dan gedaan met enkel en alleen voeding. Geen magische supplementen of onhaalbare cardio en buikspier trainingen.

Concentreer op je voeding

Om vet te verbranden en je sixpack te ontwikkelen is het belangrijk dat je een goed uitgebalanceerd voedingsschema volgt die is opgebouwd uit eiwitten, gezonde vetten en koolhydraten.

Eiwitten helpen om je buikspieren op te bouwen en is hierdoor één van de belangrijkste macronutriënten. Doordat je lichaam de eiwitten moet verteren, verbrand je een hoop calorieën.

Het uitrekenen van de hoeveelheid koolhydraten die je moet eten kan lastig zijn, een goede strategie is om de meeste koolhydraten na je training te eten.

snel gespierd worden door gezond voedsel

Wanneer je koolhydraten na je training eet, worden ze door je lichaam meteen gebruikt om je spieren weer te voorzien van voedingsstoffen. Dit zorgt weer voor extra groei en herstel van je spieren. Je zult hierdoor dus sneller resultaat boeken.

Helaas denken veel mensen dat je van vetten eten dik wordt, terwijl de vetten van bijvoorbeeld rauwe noten, olijf olie, avocado en vis olie je alleen maar gezonder maken en je helpen sneller vet te verbranden.

Gezonde vetten houden je insuline niveau’s stabiel, hierdoor voorkom je dat je vet aankomt.

Wat ook heel belangrijk is, is om veel groente toe te voegen aan je dieet. In groente zitten veel vezels, antioxidanten, vitamine en mineralen en die zijn essentieel bij het ontwikkelen van een goede sixpack en een gezond lichaam.

Ga effectiever trainen

Compound en full body trainingen zorgen voor meer vet verbranding en zorgen ook voor een veel snellere spierontwikkeling, veel meer dan sit-ups en crunches ooit zullen doen.

Het is zonde van je tijd om een paar uur in de week te investeren aan sit-ups en crunches terwijl je die uren ook kunt besteden aan oefeningen die veel effectiever zijn voor de vetverbranding.

Je hoeft ook geen uren je buik te trainen, 20 minuten 2 of 3 keer per week is echt voldoende. Hier is een lijst met goede compound oefeningen die niet mogen ontbreken in je trainingsschema:

  • Pushups
  • Pullups
  • Dips – Voor de borstspier
  • Barbell Deadlift
  • Barbell Squat
  • Barbell Lunges
  • Seated Military Press
  • Barbell Bench Press

bovenlichaam trainen vrouw

Overdrijf niet met cardio, gebruik het slim

Je zult het vast vaak horen dat je het best vet kunt verbranden door lange cardio trainingen te doen. Dit is inderdaad een manier waarop je resultaat kunt behalen, maar er zijn effectievere manieren. Je kunt ook intervaltrainingen doen, dit gecombineerd met buikspier oefeningen.

Op deze website heb ik al eerder intervaltrainingen besproken, dit artikel kun je hier lezen.

Tijdens het rust moment van je intervaltraining, doe je een buikspier oefening.

Bijvoorbeeld: wanneer je een sprint doet op de hometrainer, geef al je power voor 30 seconden lang.

Spring van de hometrainer af en doe meteen een setje van 20 crunches. Ga dan meteen weer terug naar de hometrainer en geef weer al je kracht voor 30 seconden lang. Dit herhaal je zo 5 tot 8 keer.

Je kunt ook wat variatie inbrengen door verschillende cardio oefeningen en buikspier oefeningen in een sessie te gebruiken. Je zou bijvoorbeeld nog sit-ups kunnen doen of planken.

Conclusie

Om een keiharde sixpack te krijgen, is het belangrijk om je te focussen op je dieet, en tijdens je training veel compound, full-body oefeningen en slimme cardio oefeningen doet.

Dit is de meest effectieve manier om succesvol een keiharde sixpack te ontwikkelen.

De FIT.nl Methode

Zoals je hebt kunnen lezen is het heel erg belangrijk om op je voeding en training te letten. Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat het maken van voeding- en trainingsschema’s die werken echt een enorme puzzel kan zijn.

Om je een handje te helpen en het voor een groot deel uit handen te nemen heeft de website FIT.nl een methode ontwikkelt.

Je hebt van deze methode’s 2 pakketten. In het goedkoopste pakket (€29,95) krijg je enkel het boek + het boek in PDF formaat.

Dan heb je ook nog het complete pakket (€69,95) met daarin:

  • 14 gepersonaliseerde voedingsschema’s met 40+ recepten voor de hele dag
  • Het echte boek + het boek in PDF formaat
  • Trainingsvideo’s
  • Toegang tot de app

In het boek staat zeer uitgebreide informatie over alles wat met fitter en gezonder worden te maken heeft. Met deze methode kun je zowel spier opbouwen, vet verliezen en fitter worden en leer je ook nog eens op een makkelijke manier zelf voedings- en trainingsschema’s te maken.

Het maakt niet uit of je beginnend of gevorderd sporter bent, het boek is namelijk voor alle fitheidsniveau’s.

Via onderstaande knop ga je direct naar de officiële website van FIT.nl en kun je meer informatie vinden over deze methode.

Klaar om die keiharde sixpack te krijgen? Met de FIT.nl methode ben je verzekerd van succes. Al zeker 134 mensen zijn je voor gegaan.

Ga naar FIT.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *